Vi välkomnar Freedude Media som nytt medlemsföretag

Morgan Freedude & Andreas Näslund

Vi välkomnar Freedude Media som nytt medlemsföretag i Brons nätverk! Freedude Media är en varumärkesbyrå som hjälper företag i Sundsvall att träffa sina kunder i hjärtat med design, digitala affärsstrategier och sociala medier. 

Kan ni berätta om er och Freedude? 

Freedude Media hjälper företag att synas i den digitala djungeln. Reklambyrån drivs av två livsstilsentreprenörerna och med hjälp av ett 20-tal frilansare utspridda över världen.

Morgan är en obotlig optimist som ligger bakom kallbadssuccén "Sweden Polar Bears" och agerar som lagkapten på reklambyrån.

Andreas började guida arkitekter och produktionsbolag genom den digitala djungeln långt innan skägget blev vitt. Var nära att dö på en strand vid en filminspelning på Island. Lever fortfarande och producerar nu för fullt på Freedude Media.

Företagare har med hjälp av byrån lyckats dubbla sina omsättningar (en del 4 år på raken), vunnit prestigefyllda priser, förvandlat kunder till fans, lyckats skapa företagskulturer som attraherar grym personal och inspirerar till utveckling.

Morgan och Andreas lever efter 3 ledstjärnor:

⭐Ge massivt värde

⭐ Optimistisk empati

⭐ Allting kommunicerar

Varför valde ni att bli medlem i Bron?

Vi blev medlem i Bron för att få en annan ingång till företag som har en utmaning med att synas digitalt, sticka ut ur bruset och skaffa kunder.

Om du får göra en digital spaning 5 år framåt i tiden, var tror du att vi är då?

Om 5 år har alla en robot hemma och vi knappar på mobiltelefonen allt mindre då röststyrning har tagit större utrymme pga friktionslösheten, det kommer gå fortare att prata in meddelanden än att knappa på text för att skicka. Se filmen ”Her” så ser du framtiden. Alt. 2 är en dystopisk framtid där människor inte existerar och där robotar spelar poker med varandra i övergivna barer.

Har ni några snabba tips till de företag som vill komma igång med sin digitala marknadsföring.

Våra bästa tips för att komma igång med digital marknadsföring är att våga testa och sluta anta hur det fungerar. Många är fortfarande fast i hur tidnings- och tv annonser sett ut och försöker återskapa samma strategi i sociala kanaler utan framgång. Kan du skapa community och engagemang så ser vi att du kommer lyckas långt bättre än de flesta.

Föregående
Föregående

High five för ny IT-etablering i Sundsvall

Nästa
Nästa

Game On Mid Sweden uppmärksammas!