Medlemsföretaget Vojigo förenklar företags säljprocesser

Brons nätverk är ständigt i rörelse och förnyelse när det gäller rekryteringar, spännande affärer och intressanta innovationer att uppmärksamma. Har du tips?Kontakta oss!


Medlemsföretaget Vojigo arbetar för att förenkla säljarnas vardag genom att kombinera traditionella säljmetoder med kundanpassade säljprocesser och moderna digitala verktyg. Vi har intervjuat Torbjörn Johansson som är grundare och konsult på företaget.

Kan du berätta lite kort om dig själv och ditt företag? 

Jag är egentligen norrbottning som flyttat hit till Sundsvall och stortrivs. Jag har jobbat inom flera olika verksamheter och positioner, mestadels inom IT-branschen. Det jag hade kvar var att starta och driva ett eget företag, vilket motiverade mig till att ta steget. Tanken har funnits tidigare men då upplevde jag mig mer som generalist, nu har jag hittat mitt specialistområde, B2B försäljning.

Jag hjälper både individer och företag inom B2B att öka säljprestationer. Jag gör detta genom att kombinera traditionella säljmetoder med kundanpassade säljprocesser och moderna digitala verktyg. Min mission är att vägleda företag in i den digitala världen. Att hjälpa företag att hitta rätt digitala verktyg som underlättar och effektiviserar vardagen. Jag är idag samarbetspartner med sju SaaS företag.

Varför har ni valt att bli medlem i Bron? 

Jag tror verkligen på det här med samverkan. Att vi blir starkare om vi är tillsammans, delar med oss av vår kunskap och att vi är en grupp av företag som i lag kan hjälpa företag att utvecklas. En annan faktor är att det kan generera affärsmöjligheter genom delaktighet i olika projekt. Jag har själv varit med i projektet ”Digitalt industrilyft Medelpad” där jag hjälpte Kustfrakt och K24 larm med digitaliseringsstrategi inom försäljning. 

Om du får göra en digital spaning 5 år framåt i tiden, var tror du att vi är då? 

Vi kommer att vara mycket mer digitala jämfört med idag då pandemin har ökat behovet av digitala verktyg och arbetssätt. Den digitala kreativiteten hade inte utvecklats på samma sätt om inte corona ”dykt upp”. Det har utvecklat mitt sätt att arbeta och jag stod inför två val - att ha workshops när corona är över eller hitta ett annat sätt för genomförandet. Folk kan inte resa, så istället kan man köra workshops digitalt vilket är en produktivitetstjänst både i en tidsaspekt men också i framtiden genom minskade resekostnader. Digitala workshops är här för att stanna.

Slutligen, vad betyder Good Tech för dig? 

En region där teknologin skapar kundnytta!

Läs mer om Vojigo

Föregående
Föregående

"En framtid utan AI är ingen framtid"

Nästa
Nästa

Framgångsrikt samarbete kring IoT – nu ska lösningar paketeras och kommersialiseras